maanantai 6. elokuuta 2012

Ensimmäinen haasteeni

Sain haasteen Rouva Rubiinilta ( http://rouvarubiini.blogspot.fi/ )

Ensin pitää kertoa 11 faktaa itsestään:

1. Olen viimeisen mittauksen mukaan 174 cm pitkä
2. Olen ollut mieheni kanssa yhdessä kohta 7 vuotta.
3. Pidän kielistä, olen opetellut koulussa sen pakollisen ruotsin ja englannin lisäksi saksaa ja espanjaa. Aikuisiällä kävin pikakurssin matkailijan ranskaa.
4. Mutta on pakko myöntää, että sujuvasti puhun enää suomea ja englantia ja se harmittaa.
5. Vatsani ei siedä laktoosia tai makeutusaineita. 
6. Meidän perheen ainoa auto on minun omistamani ja en edes tykkää ajamisesta, mutta ilman autoa en pääse millään töihin.
7. Jalkani koko on 42 ja kauniiden kenkien löytäminen on välillä todella hankalaa
8. Olen asunut elämäni aikana mm. Tampereella ja Hämeenlinnassa
9.  Rakastan lukemista, voin  esimerkiksi helposti ahmia 800 sivuisen kirjan kahdessa päivässä.
10. Vihaan puhtaiden vaatteiden viikkaamista kaappeihin. Pyykkihuolto onkin meillä miehen homma. Minä tiskaan ja imuroin.
11. Opettelin soittamaan pianoa vasta yliopistossa, nyt osaan säestää muutamia helppoja lastenlauluja. Mutta onneksi minun ei tarvitse silti opettaa musiikkia :)

Sitten vastata 11. kysymykseen:

1. Miksi pidät blogia? Mitä saat blogin pitämisestä? 
Blogi toimii itselleni jonkinlaisena päiväkirjana. Laitan tänne muistiin edistymiseni ja ne takapakitkin.

2. Millä motivoit itseäsi? 
Katselen kuvaa itsestäni alle  95 kg painoisena  ja ihailen kaapissa odottavaa nyt hieman pientä mekkoa :)

3. Mikä on "projektisi" ja pahimmat haasteet siinä?
Projektina on näin alkuun se miinus 20-25 kg nykyisestä painosta. Pahin haaste olen minä itse, oma motivaationi ja itsekurini.

4. Mitä arvostat itsessäsi?
Kärsivällisyyttä ja pitkää pinnaa.

5. Lempivuodenaika ja miksi?
Ehdottomasti talvi. Ihan vain se kylmyys, lumi, hämärät illat, pääsee luistelemaan ja pulkkamäkeen jne.

6. Mielipuuha?
Lukeminen, tällä hetkellä luen Diana Gabaldonin Matkantekijä-sarjaa

 (Toisen maailmansodan jälkeisessä Isossa-Britaniassa asuva Claire Randall siirtyy Skotlannin matkallaan mystisen kivikehän kautta ajassa taaksepäin 1700-luvulle. Pyrkiessään pääsemään takaisin omaan aikaansa hän joutuu skotlantilaisten ja valtaa pitävien englantilaisten epäluulon kohteeksi. Romantiikkaa tarjoaa skotlantilainen Jamie Fraser, jonka kanssa Claire pakotetaan avoitumaan.)



7. Unelma-ammatti ja oletko siinä nyt?
Opettaja, ja kyllä :)

8. Lemmikkejä?
Ei ole

9. Maailman tärkein asia on...?
Turvallisuuden tunne. Tunne, että olet tärkeä ja sinusta välitetään sellaisena kuin olet.

10. Mille nauroit viimeksi?
Taisin katsella Frendien uusintoja ja hekottaa ääneen.

11. Elämääsi/ajatuksiisi vaikuttanut kirja/elokuva/musiikki?
Tuomas Alatalon "Olen ja saan sanoa" oli koskettava ja ajatuksia herättävä kirja v. 1999. Taisin olla tuolloin siis n. 16 v. kun kirjan luin.

(Kirjan idea lyhyesti:Tuomas Alatalo (s.1977) on vaikeasti cp-vammainen nuori, joka puhumattomuutensa takia luokitellaan vähälahjaiseksi. Näytti siltä, että hänen kohtalonaan oli tulla syrjäytetyksi normaalista elämästä laitoshoitoon. Perheen ja muutamien asiantuntijoitten avulla löydettiin kuitenkin keino, jolla Tuomas pystyi kommunikoimaan ja ilmaisemaan ajatuksiaan muille. Fasilitoinnin avulla hän rikkoi puhumattomuutensa muurin, ja ulos pääsi älykäs, tarkkanäköinen ja kirjallisesti lahjakas nuorukainen. )

Jätän loppuhaasteen tällä kertaa toteuttamatta,sillä minulla ei vaan ole vielä 11 ihmistä, joille voisin haasteen välittää.



Ei kommentteja:

Lähetä kommentti